Home sweet home

Goedemiddag lieve volgers, Dit keer geen bericht vanaf de andere kant van de wereld. Maar gewoon een bericht uit Nederland. Ja daar ben ik nu. Vanmorgen zijn Anita en ik geland op Schiphol. Gek om na vier maanden weer in Nederland te zijn. Helaas zit het avontuur erop. Al gaat er voor mijn gevoel een heel nieuw avontuur beginnen hier in Nederland. De nacht voor vertrek was ik ook heel zenuwachtig. Ik had het gevoel alsof ik weer op reis ging. Er zullen dingen in Nederland toch anders zijn, dan voor ik wegging. Ook zal ik een nieuwe baan gaan zoeken. Dit keer een baan waar ik wel gelukkig van wordt.   Als ik erop terug kijk ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze reis te maken. Al was het aan het begin best moeilijk. In Hong Kong en in de eerste week van Australie heb ik aardig wat tranen gelaten. Ik dacht steeds: Wat doe ik hier? het minimale contact met thuis (1x in de week internet en geen telefoon) maakt het er niet makkelijker op. Maar hoe langer ik van huis was, hoe beter het ging. Er zijn in Australie zelfs momenten geweest dat ik niet meer naar huis wilden. Wat is Australie een mooi, indrukwekkend en boeiend land. De uitgestrekte natuur.  Dagen kunnen rijden zonder de bewoonde wereld te zien. Heerlijk om 1 te zijn met de natuur. Het wildkamperen was geweldig. Ik had daar niet meer dan Anita en de bus. Ik had er veel tijd om na te denken. Ik als grote dierenvriend, werd in asutralie helemaal blij van alle gave wilde dieren die ik heb gezien. De koala blijft mijn favoriet.   Nieuw Zeeland viel tegen. Prachtige natuur, maar het reizen was daar voor mij te gemakkelijk. Een week daar doorbrengen was voor mij dan ook meer dan genoeg.   Maleisie en Borneo was een groot avontuur. Het eten op de straatmarkten was daar geweldig. Het eten was zo ontzettend lekker en zo gezellig om tussen de lokale bevolking te eten. De diverse geloven hebben ook echt mijn aandacht getrokken. Moslims zijn ook gewoon mensen net als jij en ik. Alleen met een ander geloof. Open staan voor elkaar en met elkaar blijven praten is wat ik in Maleisië heb geleerd. Als iedereen dat zou doen, dan zal de wereld een stuk mooier worden.   Het laatste stukje van de reis was Bali. Na changgu, zijn we 11 dagen in Sanur gebleven. Het is jammer dat delen van het eiland zijn verpest door het toerisme. De bevolking wil de hele dag dingen aan je verkopen en ze liegen waar je bijstaat. Het zorgt er voor dat je in Bali heel de dag op je hoede moet zijn. Bali vind ik maar een vies en vervuild eiland. Erg paradijselijk is het dus niet. Anita en ik hebben 11 dagen op dezelfde plek gezeten. Hierdoor leer je de lokale bevolking beter kennen. Het zijn vriendelijke en tolerante mensen.  We hebben ook vaak met de Balinese kinderen gespeeld. Mooi om te zien, die kinderen zijn blij met niks. Ze zijn heel de middag zoet, met een plastic bekertje op het strand.  Elke avond hebben we heerlijk op de avondmarkt gegeten en hebben alle lokale gerechten geproefd. Het eten op de markt is vele malen lekkerder dan in de restaurants langs het strand. De reis hebben we dus heerlijk relaxed op Bali afgesloten.   Het was geweldig. Zoveel gave dingen gedaan en gezien. Ik heb veel geleerd over de wereld en vooral ook over mezelf. Ik ben mezelf een aantal maal behoorlijk tegengekomen. Het is een ervaring om nooit meer te vergeten.  In de loop van de week zal ik foto's van dit fantastische avontuur op de weblog zetten.   Liefs Suzanne,   Live your Dreams

Reacties

Reacties

Kim

Maak ik hieruit op dat ik eigenlijk niks gemist heb aan Bali?!
Welkom thuis meissie. X

Old buddy Jan

Hey Suzie, welkom thuis! Mooie trip voor je geweest en heel veel meegemaakt en veel wijzer geworden. Afkikken hier en opnieuw beginnen met een job; weer een uitdaging!! Er komt echt wel weer wat op je pad. CU soon ergens hier op deze aardkloot.

Corrie van Staalduinen

Hoi Suzanne, we hoorde net dat jullie weer thuis zijn. Het zal wel vreemd zijn.en saai, na wat jullie allemaal gezien en beleefd hebben. Maar een hele ervaring rijker. Bedankt voor de kaart, Suus dacht dat hij voor haar was. Ik zei, krijg ik ook eens een kaart uit het verre oosten. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan.

Marga

Hoi Suzanne,
ik had eerst niet door dat de melding van jou reisblog was. Maar ja Suzanne en Susan, wat scheelt het, hè? ;-)
Was leuk jullie gevolgd te hebben. Net zoals Jan zegt: je rugzak is weer een stukje voller. Ik heb er alle vertrouwen in dat je iets gaat vinden dat je past. Je kunt nu beter keuzes maken, denk ik zo.
We komen elkaar vast nog wel een keer tegen.
Heel veel succes met acclimatiseren en het zoeken naar een nieuwe baan.
Groetjes, Marga

Petra van Beek

Hoi Suus, gewoon vreemd om te horen dat jullie al weer thuis zijn, me niet gerealiseerd dat het toch alweer 4 maanden zijn. Super om zo'n ervaring te hebben. Heel veel succes met het wennen aan dit kikkerlandje.
Groetjes en tot ziens.

loes

meis, wat een heerlijk verhaal en wat een verrijking van je leven!!! goed dat je zoveel het ondekt, geleerd van de wereld, de culturen en over jezelf!!
ik hoop dat je een hele leuke baan gaat vinden waar je helemaal je ei in kwijt kan en je draai in kan vinden! ik zie je vast wel weer s binnenlopen bij de rabo, jaja ik zit gewoon in GRV... ;)
meis geniet nog even lekker na van je geweldig ervaringen, dat werk komt wel.. alles op zn tijd!
dikke smakkert voor jou topper!!!
marloes

Jan en Sanne

Hey,

al weer helemaal gewent thuis? Wij zijn inmiddels ook alweer 5 weken thuis. we waren zomaar weer in ons oude ritme. het was wel afkicken dat we elkaar een half jaar 24 uur per dag zagen en nu hebben we het beide weer zo druk dat we elkaar nog amper zien.
Wat een ervaring he. wij vonden maleisie ook super en je verhaal hierover is heel herkenbaar.

groetjes Jan en Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!