Al bijna drie maanden niet in me eigen bed geslapen

Olaaa trouwe en stiekeme volgers,

Hoe is het in Nederland? is het weer al beter aan het worden. Hier is het voor de verandering weer eens erg heet, zit dus heerlijk aan me korte broek en teenslippers. Vandaag typ ik een bericht uit Melakka. Ik slaap hier in het schoonste hotel van Maleisie. Echt heerlijk, na die paar vieze hostels/ guesthouses waar ik de laatste nachten in heb geslapen. Ik ben nu alweer ruim 2 weken aan het rondreizen in Maleisie, dus het is weer tijd voor een nieuwe weblog. Ik heb hier in Maleisie echt al super gave dingen gedaan en gezien.

In Kuala Lumpur heb ik de Batu Caves bezocht, echt super indrukwekkend. Allemaal hindoe tempels en een mega groot gouden beeld voor de grotten. Ook hebben Anita en ik daar heerlijk met onze voeten in een bak met vissen gezeten. Mijn voeten zijn weer als nieuw.

Na Kuala Lumpur, ben ik naar het eiland Penang vertrokken. Daar sliepen we in de kast bij Lui. Lui is een chinees meisje die een super schattig hostel runde. Elke ochtend was ons ontbijt weer een verassing, noodles,rijst en zelfs een keer chinese pannekoeken. In Penang hebben we een dagje strand gepakt en hebben we diverse tempels bezocht. Chinese en buddistische tempels. Hier in Maleisie leven namelijk 3 geloven samen: De Islam, het Hindoeisme en het budhisme. Na Penang hebben we een weekend in een hotel doorgebracht, ons weekend bestond daar uit, ijs en chocolade eten en films kijken. Om even bij te komen van alle indrukken.

Na het luie weekend, doorgereisd naar Jerantut. Waar we in het hostel bij Ron hebben geslapen. Ron heeft pas een hostel sinds een maand en heeft ons met zijn eigen auto rondgereden door Maleisie. Echt super gaaf! We zijn naar het National Park Taman Negra geweest. Super mooie jungle. We hebben thee gedronken op de thee plantages in Cameron Highlands en wat ik zelf het meest indrukwekkend vond was het olifanten opvangcentrum. Ik heb daar olifanten gevoerd en met olifanten in het water geweest. Het was zo ontzettend leuk! ik denk dat ik later maar een olifant in me achtertuin neem. Wat een super mooie en inteligente beesten zijn het.

Pfff me weblog wordt al erg lang, terwijl ik nog net eens heb verteld hoe lief en vriendelijk de mensen hier zijn. Anita en ik worden altijd geholpen. De mensen hier lachen altijd. De weg vragen is soms lastig. Je moet het meestal aan 3 personen vragen tot je er bent, maar ach dat went. Wat nog niet went is het plassen hier in de gaten in de grond. Wat een toestand is dat toch iedere keer weer.

Anita en ik zijn hier trouwens echt 2 beroemdheden. Iedereen zwaait naar ons. en we zijn echt al met heel veel mensen op de foto geweest. Blijkbaar zijn twee witte meisjes uit Nederland erg interessant. Het zorgt wel voor hele leuke gesprekken en momenten. Het reizen hier doen we trouwens met de bus. De bussen zijn hier super. Perfecte bussen met airco. In Nederland kunnen ze daar nog wat van leren. Geen gekloot met de ov-chipkaart, maar gewoon een kaartje kopen aan een loket. Echt helemaal super! De bussen kosten hier hooguit 40RM, dat 10 euro is en dan zit je ook gewoon ruim 6 uur in de bus. Het eten is ook mega goedkoop. Avondeten kan ik samen met anita voor nog geen 2 euro. Ja Jan, dit land is zeker een aanrader voor 50plussers, maar wel voor 50plussers die houden van avontuur ;)

Nu ik dit allemaal zo typ, besef ik wat een bofkont ik toch ben, dat ik al dit moois van de wereld mag zien. Het voelt echt heel bijzonder om in Maleisie te mogen zijn.

Jullie vragen je vast af wat ik de komende tijd ga doen?

De komende 3 dagen zal ik doorbrengen in Melakka, met vooral veel sightseeing. Deze stad staat namelijk op de wereld erfgoedlijst. 7 April t/m 14 April zal ik in Borneo zijn, en dan op het eiland Sabah. waar ik dan eindelijk mijn grote broers de orang oetangs ga zien. Ik kijk hier echt zo naar uit. 17 April vlieg ik naar Bali samen met Anita. Waar ik18 april mijn lieve vriendinnetje Kim van het vliegveld ga halen. Zij komt Anita en mij namelijk 2 weken bezoeken. Super leuk

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik heb gewoon teveel beleefd de laatste weken.

Heel veel liefs,

Suzanne

Reacties

Reacties

Corrie van Staalduinen

Wat een leuk verhaal weer Suzan. En wat zien jullie veel. Ik geniet elke keer weer van je verhalen. Heel erg leuk. Ik ben deze keer de eerste die reageert, maar iedereen ligt nog in bed na het uitgaan. Het is nu 9 uur en we zitten klaar om naar de kerk te gaan. Vandaar dat ik zo vroeg ben Nog veel plezier en tot de volgende keer. Gr. Corrie

Marga

Hey Suus, ;-)

het blijft geweldig om je verhalen te lezen, je zou er een boek van kunnen maken. :-)

Nog twee weekjes en dan gaat mijn Suus ook op reis, haar reis begint in Vietnam. Zij leest deze blog ook, want er staan nuttige tips in. TNX.

Nog heel veel plezier!!

xx

loes

wauw wat een heerlijk verhaal weer!! jullie maken echt suuper gave dingen mee zeg!! jaja een bofkont ben je zeker!! geniet nog maar ff lekker van het weer, de mooie plekkie en de te vriendelijke mensen!! heerlijk hoor!! ENJOY!!!
kuss!

Petra

Super weer om jullie verhaal te lezen. Ik vind het nog steeds erg leuk. Je zou bijna vergeten dat jullie hier een "normaal" leven hadden. Geniet er nog lekker van en alvast veel plezier bij onze familie op Borneo!

Old buddy Jan

Yo Suzie, blij om te lezen dat je teentjes weer lekker schoon gesnoept zijn door de visjes, dan kunnen die gerust buiten boord van jullie te krappe bedjes hangen zonder je te schamen. Trouwens, jullie snoepen er ook geweldig op los zeg!! Leuk om te lezen dat Maleisie ook voor 50-plussers wat is; als alles een keer goed uit komt gaat die reis RI maleisie en Thailand echt wel eens gebeuren. Have veel fun verders, I will follow. Enne doe die grote broer de groeten van deze "zilverkop".

Henny Voskamp

Hoi Suus en Aniet,
Ik volg jullie al vanaf het begin, dus wordt het tijd voor een berichtje. Leuk om te lezen hoe jullie je in Maleisië vermaken. Zoals je misschien nog wel weet zijn wij er in 2009 geweest en het is inderdaad een super gaaf land. Kuala Lumpur, Penang, Cameron Highlands etc. hebben we toen ook bezocht. Gaaf dat jullie ook naar Borneo gaan. Het is wel primitiever dan Maleisië maar dat maakt voor jullie niet uit. Als het mogelijk is moet je vooral ook een nachtje doorbrengen bij de Ibans, een stam die leeft in de jungle. Nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Dennis de Bruin

Suus! Na Borneo wil je zeker ook een Orang-oetan als huisdier? Het lijkt mij in ieder geval wel wat makkelijker dan een olifant in de achtertuin.. Geniet ervan! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!