We did it.........

Whiehoeeeeee er staat ruim 10.000 kilometer op de kilometer teller van Queenie. En we zijn heelhuids door de Nullabor gekomen. Het was een saai en lange rit van 3 dagen. Maar we hebben het gehaald! Onderweg moest ik nog twee keer blazen, en dat in twee dagen tijd. Dat heb ik weer hoor. De politie kent hier geen stopbord, met stoppolitie, nee ze keren om op de weg en komen met zwaailichten achter je aan. Ik had het bloedheet, ik dacht minstens dat ik iets heel ergs had gedaan. Anita en ik hebben wel stiekem een ui van South Australia naar Victoria meegenomen. Groente en fruit mag namelijk de grens niet over, omdat ze bang zijn voor de fruitvlieg en andere ziektes. Als je het toch doet, kost het je 2500 dollar. We stiekemerds hadden zo'n zin in noodles met ui, dat we het risico hebben genomen. Ik moet zeggen een ui van 2500 dollar, smaakt heeeeerlijk!

Op dit moment zit ik in Adelaide het is hier 21 graden, het regent en ik heb het steenkoud. Okay nu genoeg geklaag, want het is hier nog steeds fantastisch. We kamperen nog steeds op de free campings. Alleen ze worden nu steeds mooier, een goede toilet en een wasbak. Ja ja de douche ontbreekt nog steeds.

Gister had ik zin om te gaan zwemmen in de zee, dus wij naar een camping gereden aan het strand. Nou je zult het niet geloven, maar de zee was gewoon verdwenen. De buurman, kwam naar ons toe en zei: Iemand heeft de stop eruit getrokken. Gelukkig rond de klok van 7 uur savonds was de zee weer terug, maar was het helaas te koud om te zwemmen.

Vanuit Adelaide gaan we de komende dagen richting Melbourne rijden. Waar we Monica gaan bezoeken (zij was ook bij Amir in huis) en we gaan dan de great ocean road doen. Ik ben heel benieuwd, want volgens velen moet het fantastisch zijn. Het betekend ook dat ik binnen nu en een week koala's ga zien (Dennis en Suus zijn jullie al jaloers?)

Wat mijn reis verder betreft: 9 maart vliegen we naar New Zeeland. Op 17 maart zullen we New Zeeland verlaten en vliegen we naar Kuala Lumpur (Maleisie) en wat we dan gaan doen? ik heb werkelijk waar geen idee! Dus mochten jullie nog tips hebben! ik hoor ze graag ;)

Tot de volgende weblog!

Liefs,

Reacties

Reacties

Marije

De politie met zwaailichten achter je aan, haha. En dat alleen om te blazen.
Wat een leuke plannen allemaal! Voorlopig blijf je dus nog wel even weg. Heel veel plezier nog.
Liefs

Suzanne

Hmmmmm een ui van 2500 dollar zal vast heel lekker zijn :P

Maar ik moet toegeven, ik ben inderdaad jaloers opdat jullie koala's gaan knuffelen! Wel een foto online zetten he van deze gebeurtenis.

Jullie hebben echt al een flink stuk gereden als ik zo op het kaartje kijk. Niet normaal! Weten jullie al hoe jullie en band moeten verwisselen? Of is dat nog niet nodig geweest? ;)

x Suus

Petra H.

Ik vind het nog steeds geweldig om jullie reiservaringen te lezen. Super!!! Nog veel plezier.

Petra van B

Wat gaat dat snel en 9 maart al weer naar Nieuw Zeeland. Volgens mij zijn jullie daar veel te kort, het lijkt me een fantastisch land. Ik lees het wel of het zo is.
Groetjes,

ouwe buddy Jan

Queenie houdt zich goed, zeg: > 10.000km! TOP!! Tijd dat the Police weer achter je aan komt dan krijg je het vanzelf warmer ha, ha! Enne, zo'n stop eruit heet het getij, je weet wel eb en vloed, heb je hier ook. Kennelijk heb je iets te veel geblazen of geblowd. Tip voor strax als je thuis bent: ga in de uienhandel. Er is best wel ergens een (uien)boer die een vrouw zoekt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!